Salam pekenalan korang!

Thursday, March 14, 2013

jeragat pigmentasi kulit

Q:  Apa itu jeragat?

A: Jeragat atau lebih dikenali sebagai tompok hitam, pigmentasi kulit seperti tahi lalat yang tumbuh secara berkompok di beberapa bahagian badan, wajah dan leher. Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain menjejaskan penampilan. Ramai orang mengadu sukar untuk hilang jeragat terutamanya di bahagian muka.

Q: Bagaimana nak menghilangkan jeragat?

A: Dengan supplement-supplement Shaklee anda dapat merasai kesan perubahan hilangkan

jeragat yang semakin berkurangan hari demi hari dan kulit wajah bertambah mulus dan awet muda. Selain itu, anda juga akan perasan tubuh anda semakin sihat dan bertenaga, jisim tulang dan pergerakan sendi semakin lancar serta  rambut dan kuku lebih bersinar dan sihat.


Untuk hilangkan jeragat anda perlu mengambil vitamin seperti berikut

Vitamin C, vitamin E
dan ESP

Vit C
Penghasilan kolagen yang mencukupi dalam tubuh bukan sahaja membantu menghilangkan jeragat malah mengatasi masalah kulit berkedut, kering dan melayut, kuku rapuh, rambut halus, keguguran rambut dan juga dapat mengelakkan struktur tulang dan sendi yang lemah.

Vit E
Terkenal sebagai vitamin awet muda dan melambatkan proses penuaan. Vitamin E juga dapat membantu memberi keseimbangan hormon dan mengawal kadar pengeluaran minyak dalam liang kulit. Selain itu, vitamin E membantu hilangkan jeragat dan juga jerawat

ESP
Protein juga sangat membantu hilangkan jeragat. Pengambilan protein harian yang cukup dapat membantu tubuh menghasilkan sel-sel baru dan menyahkan jeragat di muka. Jadi sekarang beri perhatian keperluan protein harian anda untuk mendapatkan kulit yang sihat, cantik dan bebas jeragat.

kredit : 
http://sihatmacamyaya.blogspot.sg dan http://www.azhaanbrothers.com


Pastikan pengambilan air anda seharian juga mencukupi ye..kerana air sangat penting dalam carta pemakanan kita seharian..

Your Shaklee Independent Distributor,
Maria Rajab
866803
0125264787

2 comments:

  1. Nurul pun still ada masalah jeragat ni sikit. stress jugak ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo nurul ada jeragat?kat area mn tu nurul?

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...