Salam pekenalan korang!

Tuesday, May 14, 2013

Kulit Lebih Sihat, Cantik, Gebu dan Berseri di Hari Raya yang bakal tiba

Untuk kekal cantik, berseri, gebu, dan sihat pastikan anda tak tinggal 5 vitamin ni ye..meh nak share sedikit tentang 5-5 vitamin yang saya cakap tadi..


1) Energizing Soy Protein (ESP)

Protein Soya yang berkualiti tinggi dan non gmo. Kenapa maria cakap berkualiti sebabnya protin ni mengandungi 9 asid amino perlu yang tak dapat di hasilkan badan. .sebab jika tak seimbang dan kurang salah satu asid amino perlu..protin tu jadi tak lengkap dan tidak dapat digunakan dgn berkesan oleh badan.Tahukah anda kekurangan protin yang berpanjangan boleh menjurus kepada penyakit seperti anemia(kurang darah),buah pinggang,sakit berkaitan hati,kolestrol tinggi,tekanan darah rendah,paras gula rendah,sistem saraf yg tak stabil,luka lambat sembuh,mudah sakit,letih,lesu...ESP adalah non gmo soya..tiada genetik di suntik pada soya untuk pertumbuhan..semuanya secara natural. Ia dicuci dengan air, bukan dicuci dengan alkohol dan punya banyak khasiatnya.Shaklee menghasilkan ESP melalui proses pengewapan dengan suhu yang dikawal demi menjaga kualiti protien itu sendiri
2) Vitalea

Multivitamin yang lengkap dengan 12 vitamin ,7 galian dan zat besi. Ianya sangat penting utk pembentukan darah dan sel.Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin)

3) Vitamin E

Di zaman kini kita sering terdedah dengan serangan radikal bebas di dalam badan kita  hasil dari pencemaran asap, gaya hidup yang kurang sihat. Vitamin E ni pendek kata macam akan menampal lubang2 yang terhasil akibat radikal bebas pada sel kita. Vitamin E mengurangkan risiko sakit jantung, cancer,simptopm PMS dan menopause. Untuk memilih Vitamin E..pilihla yang mengandungi sekali selenium dan grapeseed extract didalamnya kerana ia akan meningkatkan keberkesanan fungsi Vitamin E. 


4) B-Complex

vitamin B amat2 perlu utk kekal bertenaga dan menghadapi stress. Vitamin B juga kritikal untuk anda yang ingin menumpukan perhatian,merawat kelesuan,depressi,berdebar2, gementar. Dan lagi satu vitamin B mudah musnah jadi semestinya ia tidak cukup dari diet harian.. Apa2 pun pastikan yang Vitamin B anda mengandungi at least 100% of the Daily Value of Biotin. Tugas B Complex memang terkenal sebagai membantu menjadikan kulit berseri dan meratakan tona kulit. Kulit yang bertompok akan hilang dan menghasilkan kulit yang lebih 'FRESH' dan tona kulit sekata. Selain itu, agen penstabilan hormon dalam B-Complex akan mengurangkan stress dan perasaan marah. Dengan itu kulit muka juga akan terpelihara nampak muda dan cantik. Macam orang kata, cepat marah nanti lekas tua.

5) Sustained Release Vitamin C

Penghasilan vitamin C berkurangan dengan meningkatnya umur kita dan mudah musnah akibat stress.
 Vitamin C membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan,kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan,membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi,membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka,membina kolagen untuk kulit yang sihat,bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan,meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging....
 Pastikan Vitamin C pilihan anda.adalah jenis sustain released. bertindak mengikut pelepasan masa...

                       set penjagaan kulit

Jika solat 5 waktu adalah makanan rohani kita... maka 5 supplemen di atas adalah makanan jasmani(makanan tambahan) kita.... tak perlu gi inject2 botox/kolagen....
Pengambilan vitamin-vitamin kulit cantik secara konsisten atau istiqamah, akan menghasilkan kulit yang bebas jerawat dan menghilangkan parut-parut jerawat. Kulit muka anda, pasti akan tampak, cantik, putih, berseri dan gebu tanpa tempelan make up yang 'OVER'.

Kredit : sini dan sini

Your Shaklee Independent Distributor,
Maria Rajab
866803
0125264787

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...