Salam pekenalan korang!

Friday, December 7, 2012

isu anak

tadi di tweeter soal pasal anak jauh..kebetulan kawan aku dayu kena hentam dgn kwn ofis dia soal dia xmengandung lagi..pada pendapat aku ikut suka dia lah kan..family dia..dia nak planning anak rapat ke anak jauh ke..(jarak usia anak pertama dan kedua/ketiga dan seterusnya..)

pada aku isu ni tak patut di bahaskan.. family dia kan..so ikut dialah kan nak rancang anak dia berapa gap pun..jangan kondem org..xbaik..semuanya ALLAH yg bagi..kalau ALLAH tarik blk apa yg DIA dah bg mcmn? cth ko dok kondem2 org..anak sikitla apalah..kang anak ko ALLAH ambik mcmn? doa2 kan sajalah yg terbaik utk kwn kita tu..dia ada jalan hidup dia sendiri..

eyyh sudah2 aku dah melalut dah..sbnrnya tulis entry ni nak citer psl kisah aku..kisah anak2 aku..

mcm yg korang tau aku ada 2 anak..aqil yg sulong lahir tahun 2009..marissa plk tahun 2011..aku sendiri tak sangka akan menerima kehadiran marissa dlm hidup aku di saat aqil baru nak masuk 2 thn..tapi ALLAH tahu mn yg terbaik buat kita kan..ye rancangan ALLAH utk aku dan suami dah ckup bagus..jgn pertikai..jalan yg DIA bg pd aku dah sempurna sbnrnya..

kenapa aku ckp mcm tu? masa mengandungkan marissa dlm 2/3 bln mcm tu mak aku di sahkan meninggal dunia..jd kami (aku n marissa dlm perut) sempat mandikan jenazah..dpt siapkan mak..ye aku kuat demi anak yg di kandung..aku kuat dan control tak menangis sangat demi marissa..aku xmau emosi dia terganggu dek kerana emosi aku..

tapi kdg2 aku tewas jua bila rindu menjemput..selalu gak aku nangis..andry hanya boleh bg kata2 semangat buat aku..dia ckp demi anak jgn menangis sgt..

dan bila lahirnya marissa afina..ramai yg ckp muka mcm arwah mak aku..dan rambut dia halus mcm rambut arwah papa (ni pendapat aku la).. terubat rindu kami tgk marissa mcm tgk mak dan papa...masa mak takda aku mcm separuh nyawa hilang..kalau xda marissa mungkin aku akan sugul mugul dan hidup dlm dunia aku sendiri...mst aqil terabai masa ni..tapi rancangan ALLAH utk aku dia hadiahkan aku marissa..sbg penguat hidup aku..dia tambah pulak dgn muka mcm mak aku..ye itu jadi sumber kekuatan aku lps mak tiada..subhanALLAH..sungguh hebatkan rancangan ALLAH..

psst..ada srg lg muka mcm mak aku..sebijik..adik yg bwh aku tu..sebiji okay..perangai dan sifat pn sama..hehe..

p/s: rindu anak2 sbnrnya ni..huhu..

2 comments:

  1. betul tue..kite hanya merancang ALLAH jua yang menetukan segalanya....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...