Salam pekenalan korang!

Monday, February 27, 2012

Langkah bendul

apa pendapat korang kalau seseorg tu langkah bendul?korg ada pengalaman sendiri?

langkah bendul ni jadi bila adik kahwin dlu sblm kakak..tp kalau yg atas pd korg yg nk kawin ni abg takla di panggil langkah bendul..nape aku sendiri tak pasti..

tp bila adik kahwin dlu sblm kakak si adik yg pengantin ni kena bg tanda/persalinan utk kakak dia..ni kira mcm tak nak bg kakak kecik hati adik kawin dlu..kira nnt kakak tak merajukla adik kawin dlu sebelum kakak...ni pendapat aku yek..

ni adat je..takda dlm hukum islam pun ye..so kalau org nak buat buat la..kalau tak mau buat pun boleh..no hal..sbb bukan hukum/rukun nak kawin pun ye..

aku jugak alami situasi ni...di mana aku gatal  kawin dlu sblm kak ngah aku..kak ngah aku tak nak sepersalinan ape semua tu..dia cuma nak sebentuk cincin ada batu 1..dia teringin sgt nk pakai cincin..jodoh dia lambat skit..skrg ni dah kawin dah pun..nnt next2 entry aku cerita k psl dia kawin..(insyaALLAH).. so aku dgn andry pergi lah tempah cincin dekat dia..aku tipu dia ckp aku takda duit nak beli cincin kt dia..aku bg baju je sepasang..dia angguk je..

kira2 suprise yg tak jadi..so korang layan jela ek gambo kt bawah ni..eh lupa aku ada gak bg set perfume murah utk dia..gambo nan ado..huhu...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...