Salam pekenalan korang!

Tuesday, February 21, 2012

susu anak

utk pengetahuan semua aku menyusukan aqil sampai setahun sebulan..bila mengandung yg second susu aku kering sendiri..so terpaksa bg susu tepung..boleh jugak bg fresh milk sbb aqil dah setahun..tp kami decide utk bg susu tepung..we got our own reason okey..

aku try dgn sample2..so lps tu decide nak bg aqil mamil gold..lps da betin2 try susu tu kitrg tukar bg enfagrow..sbb aqil berak kerap bila minum mamil gold..bila minum enfagrow berak dah okay..tp mahal skitla..

skrg aqil direct feed (minum susu ibu) dan enfagrow..marissa aku berjaya fully breastfeed dia..nnt aku cerita pengalaman breastfeed marissa k..kira marissa xminum susu tepung langsung..alhamdulillah..kali ni setitik susu tepung pun xmasuk perut dia..sbb kali ni aku dah bersedia dgn ilmu penyusuan..

aku rs sbg ibu yg nk nyusukan anak..kita kena sediakan diri mental dan fizikal..kena ada ilmu jugak..dah lama sbnrnya nak share psl breastfeeding ni..tp ada ke org nak baca ye..huhu..sape nak baca?angkat keyboard tinggi2..

dgn ini sy tinggalkan anda dgn gamba buah hati pengarang jantung sy..ni gamba lama ye..

ni hari pertama pas kuar spital..sibuk dia nak kiss adik

hari pertama di rumah kami

adik dan abg botak

geng upin ipin dan sailormoon (achik sy ckp)

10 comments:

  1. Da kerap da update blog ye? heheh :P eh pasai bf ramai je yg nk baca... sila share ye... sharing is caring! ^_^

    ReplyDelete
  2. faizah - mood menulis merepek2 sedang melanda diri maria..haha..

    ReplyDelete
  3. ibuhebat - terima kasih..insyaALLAH hrp di permudah kan journey breastfeeding kali ni

    ReplyDelete
  4. share2cpt cerita2 bf..seronok baca pengalaman orang..=)

    ReplyDelete
  5. deena - hehe..baik2..tp entry tanpa gambo jela ek..hehe..

    ReplyDelete
  6. angkat keyboard!!!
    share lah ttg breastfeed! lala pun breastfeed gak ni.hehe

    ReplyDelete
  7. lala - tu lah kan..share experience masing2..mcm best gak kan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...