Salam pekenalan korang!

Wednesday, March 2, 2011

setelah setahun sebulan

breastfeeding journey aku dah berhenti bila aqil dah menginjak usia setahun sebulan..susu yg aku perah semakin sikit..jadi kami laki bini mula cari alternatif lain..aku ada bagi susu fresh jugak..tp sbb fikirkan  utk memudahkan pengasuh dan takut fresh milk tu basi jadi aku bagi aqil minum susu tiruan/tepung/lembu..mamil gold step 3..sedih?sedih jugak sbb terpaksa biar aqil minum susu tepung..nak buat mcmn..susu kering lepas aku mengandung yg ke 2..aqil?takdak masalah..die timer..mungkin sbb die tau die nak ada adik..so die kena mengalah..em kalau ikutkan dulu mana die mau minum botol..semua nak 'gayut' je..
sekarang?kadang2 je die mintak nak 'gayut'..nak lepas rindu kot..hehe..harap adik nnt leh menyusu sampai 2tahun..mama tgh simpan duit nak rembat satu double pam..yg single pam ni leh let go..sbb kalau double pam cepat skit..so taklah aku menghabiskan masa setengah jam tiap2 kali pam..semoga sumernya berjalan lancar..amminn..



 
-susu tiruan yg aqil minum skrg-









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...