Salam pekenalan korang!

Friday, August 14, 2009

bulan ke 5

alhamdulillah dah 5 bulan ade satu nyawa dlm perut aku bernafas hari demi hari..membesar bagai juara..bererti aku semakin berat n bulat..member2 sekerja aku panggil tembikai kat perut aku..huhu..so fhm2 lah gemuknya aku..hhuhu..last month dah kena bising dgn nurse sbb berat naik berganda2..huhuh...

aku semakin lama semakin malas nak updata blog tp rajin giler baca blog org..saban hari aku dok belek blog org..tp nk update blog sendiri mmg malas giler..huhu..

spjg ngandung aku ngidam nk mkn mangga alhamdulillah aku berjaya dapat mangga 5 biji..biarpn time tu bukan time mangga jual kat pasar mlm atau kedai buah..tp aku berjaya dapat 5 biji ehsan akak2 kat kilang n kawan husband aku..tu pn diorg bersusah payah gakla kena p umah member ambik buah..terima kasih..jasa anda amat d kenang..mkn sehingga sakit perut..uhuhuh..

skrg aku ngidam nk mkn ketam..ketam mmg tak susah nk cari pun..tp tu pn aku dengar abah aku cari ketam jenuh gakla..so insyaALLAH hujung minggu ni aku akan balik kg..abah takut cucu die air liur meleleh sbb tu die cari gak walau tak jumpa..hehe..kelakar abah ni..em tp ngidam ketam ni tak seteruk ngidam mangga aritu..ngidam mangga aritu rs lain mcm sgt..mmg teringin yg amat sgt..kire mcm dpt gigit sikit pun mangga tu kire jadi la..em mcm2 kan org pregnant ni..husband aku ingat aku memain mulanya..sabar jela husband ku ini..k la kita sambung lenkali ek..

p/s:ada ke org rindu blog aku yg semakin berhabuk ni..huhuh..patut d lupuskan je kot..huuhuhu..mak aku yg baru kuar spital semakin sembuh biarpun skrg jalan bertongkat dia masih tak boleh aktif bergerak..nnt mungkin kena buat pembedahan utk penukaran sendi palsu..yg tu aku tak sure mak nk buat ke tak..semoga mak cepat sembuh..

27 comments:

  1. sekejapnye dah lima bulan kan, rasa mcm baru je maria preggy..

    take care, semoga selamat hingga melahirkan :)

    ReplyDelete
  2. farah - mekasih..itula..sekejap je rs ms berlalu..tup2 dah 5 bulan dah..harap sume nya selamat..amiin..

    ReplyDelete
  3. post la latest gambaq skali.. huhuh

    ReplyDelete
  4. abg k - hahah..maria tak berminatlah nk bergamba skrg..takdek gamba terbaru pun..huhu..tp kalau abg k nak tau psl gemuk tu..mmg pun..dah mcm tembikai..huhu..

    ReplyDelete
  5. hari tuh mengidam nak mkn nenas.. sampai meleleh -leleh air liur bile teringat kan nenas...

    finally dapat lah mkn sikit... sikit jeah mana blh mkn byk...

    cepat lah hilang loya-loya ku ini

    ReplyDelete
  6. kak yatie - em nenas pun teringin gak..tp leh sabarkan diri lagi..terpaksa thn diri..mak tak bg jamah sikit pun..huhu..

    ReplyDelete
  7. kalau suka makan buah masam, orang kata baby boy :)

    ReplyDelete
  8. hidd - em..ye ke?actually tak kisah..baby boy or gurl..janji sihat..kan awak..awak..debar tak?lagi 3 bulan kan?

    ReplyDelete
  9. jaga diri k.. mcm lama lagi je kan.. tp nnt tgk2 dah nak bersalin..

    ReplyDelete
  10. kak maria - em lg 4 bulan..maria rs mcm tak lama je sbnrny..takut..n kena siapkan diri dgn sumernya..termasuk duit nk bersalin..huhu..

    ReplyDelete
  11. wei..kejap gila rasa.tup tup dah 5 bulan...

    ReplyDelete
  12. Wahh dah 5 bulan, so fast. Me still takde mengidam sangat..so far teringin biasa2 saja

    ReplyDelete
  13. cik selamah - itula psl..sekejap je..huhuh..nth sempat ke tak aku nk simpan duit ni..huhu...

    aan - hah kejap je kan..ngidam yg paling teruk penah rs yg time nk mkn mangga tu la..rs mcm nak gigit org je kalau tak dapat..huhu..

    ReplyDelete
  14. cepatnya dah 5 bulan...take care Maria.. enjoy ur pregnancy.. time pregnant mmg malas nak buat apa2 kan? huhuhu

    ReplyDelete
  15. rumah aku ada mangga yg hampir masak..jom cicah sama? hihi

    ReplyDelete
  16. kak amie - a'ah rumah pun dah bersepah giler ni..time rajin tak mkn pn takpe..sumer berkilat je..time malas mcm dok dlm kwsn semak samun..hahah..giler malas..

    mimi-jum cicah..sedap kan nyicah ramai2 ni..hehe..

    ReplyDelete
  17. salam babe...

    Mr.Doc & I wish U & Family Salam Ramdhan Al-Mubarak...

    semoga Ramadhan kali ini memberi seribu keberkatan :D

    ReplyDelete
  18. verde - samelah..harap2 sama2 kita dapat manfaat sempena ramadhan ni kn..so happy denga u dah sihat dr demam itu..

    ReplyDelete
  19. baik-baik tau mengidam mkn ketam. org2 tua dulu cakap, kalau kita tak beringat nanti tgn anak kita cam ketam. org dulu2 la kata awak.

    sebenarnya dia nak suruh kita beringat :)

    ReplyDelete
  20. baik-baik tau mengidam mkn ketam. org2 tua dulu cakap, kalau kita tak beringat nanti tgn anak kita cam ketam. org dulu2 la kata awak.

    sebenarnya dia nak suruh kita beringat :)

    ReplyDelete
  21. hidd - ye ke?tak tau pun..huhu..ngidam je..makan sikit je..yg mkan byk adik ngn kakak maria..huhu..takut plk denga awak..hidd..maria dah rasa baby movement..active betul..

    ReplyDelete
  22. cepat betul masa berlalu :( saya pun teringin nak merasa pengalaman maria ni :D

    ReplyDelete
  23. hanie - insyaALLAH doa byk2 k..maria doakan hanie akan rasa pengalaman ni tak lama lg..=)

    ReplyDelete
  24. ooo.... dah 5 bln ek... mesti x sabar nk tengok muka bb kan.. hope sumenyer selamat..

    ReplyDelete
  25. farahazmin - dah 23w..alhamdulillah..terima kasih..=)

    ReplyDelete
  26. halfway there maria!! halfway there! :D

    ReplyDelete
  27. twiggy - itula..tkt bila pk2..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...